Bumerang - Yazarkafe

12 Aralık 2018 Çarşamba

HOW TO MAKE ORGANİC CİTRUS CLEANER.... TURUNÇGİL KABUKLARINDAN (portakal, limon, turunç, greyfurt) VE BEYAZ SİRKEYLE ORGANİK TEMİZLİĞİCİ, ÇAMAŞIR YUMUŞATICISI VE SAÇ KREMİ YAPIMI ...

بِسْــــــــــــــــــــــمِ اﷲِارَّحْمَنِ ارَّحِيم 
Bismillahirrahmanirrahim......


Yusuf bebekken başladı bu deterjana alternatif arayışım önceleri rendelenmiş sabun kullandım , katkısız doğal hazır deterjanlar, hatta üyeliği olanlara üye bile oldum daha sonra boraks, kabartma tozu ve soda dan doğal deterjanlar yaptım bloğumda da paylaştım sonraları sirkeye merak sardım bahçemiz de olan üzüm ve portakal kabuklarından sirkeler yaptım ve yaşantımdan hazır şeyleri yavaş yavaş çıkarmaya çalışıyorum ama benim yaptıklarım evde sürekli ve bol miktarda kullanıma yetmemeye başladı tabi bende değişik altarnatifler arayışı başladı evdeki kullandığım narenciye kabuklarından ve marketten aldığımız beyaz sirkeyle deterjanlara altarnatif bir ürün yapmaya başladım. Nasıl yaptığımsa beş kiloluk kavanoza sirkemizi boşaltıyoruz elimize geçen limon, portakal, mandalina, greyfurt, turunç kabuğu ne varsa çıktıkça atıyoruz, yirmi gün kadar durunca süzüyoruz ürünümüz hazır. Ürün dememin nedeni her yerde kullanmam.




En çok kullandığım yer çamaşır makinesi ne çamaşır yumaşıtacısı olarak , kokar mı filan diye korkmayın tek sirke bile koysanız koku olmuyor bir de bunun içinde mis gibi kokan limon ve portakal kabukları bulunduğu için gönül rahatlığıyla kullanabilirsiniz, yumuşacık hatta matiklerden kullanıyorsanız deterjan kalıntılarından da arındırmış oluyoruz, benim gibi parfüm ve kokulara hassasiyetiniz varsa çamaşırlarınız temizlik kokuyor.

Bir diğer kullanma alanım bulaşık makinesi parlatıcı gözü, parlatıcı kimyasal bir madde olan bulaşık parlatıcı makine bulaşıkları yıkadıktan sonra kullandığı için bulaşıklarda kalıyor sonuçta bir şekilde bu kapları kullandığımızda bu parlatıcıyı da vücudumuza almış oluyoruz ama bunu sirke kullanarak önleyebiliriz.









Gelelim ev temizliğine, duymuşuzdur büyüklerimiden evi sirkeli suyla sil arada diye biz yanlnızca silmekle kalmayıp her yerin temizliğinde kullanıyoruz. Herkesin elinde bulunan sprey şişesinin yarısına kadar sirke koyup üzerini suyla tamamlayıp cam sil olarak, evdeki mobilyaların tozunu almak için kovamız da ki suya bir miktar koyarak yüzeylerde, parkede, armatürlerde, banyo ve mutfakta vs. kullanabiliriz kimyasal olmadığı için durulamaya da gerek yok . ( Mermeri bozacağı için mermer yüzeylerde kullanımı pek önerilmiyor. 






Benim bir diğer kullandığım alansa saç kremi yerine , doğal sabunla yada normal şampuanla bile yıkasanız saç kremi kullanmak zorundasınız krem yerine yaptığınız portakallı sirkeden kullandığınız da hem sirke kokusunu hissetmiyorsunuz hem de yumuşacık saçlarınız. oluyor. 











Beyaz sirkenin içine limon ve portakal kabukları yerine lavanta, nane gibi hoş kokulu kurutulmuş bitkiler de koyabilirmişiz ben henüz yapmadım ama en yakın zamanda yapıp görüşlerimi sizlerle paylaşacağım . 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder