Bumerang - Yazarkafe

11 Ağustos 2014 Pazartesi

EVDE DOĞAL SIVI EL SABUNU YAPIMI, HOW TO MAKE LİQUİD HAND SOAP,




                                   بِسْــــــــــــــــــــــمِ اﷲِارَّحْمَنِ ارَّحِيم 
                       Bismillahirrahmanirrahim...... 


Ekolojik yaşama merak saldığım dan beri her konuda denemelerim oluyor. Beğendiklerimi hemen hayatıma geçiriyorum. El sabunu da öyle 1 kalıp sabunda 2 kilo kadar sıvı sabun oluyor hem kolay hemde ekonomik. Cilt sorunu için doktora giden bir yakınımıza doktorun asla hazır sıvı sabun ve duş jeli kullanmaması gerektiğini tembih etmesi , hazır sıvı sabunda cilde zararlı kimyasaların olduğu onlara da güvenmememiz gerektiğini öğretti bana ve başladım üretime :))



MALZEMELER
  • 150 gram sabun 
  • su yeterince 
  • 2 yemek kaşığı zeytinyağı 
  • 2 yemek kaşığı limon suyu 
  • 1 yemek kaşığı aromatik yağ

YAPILIŞI 

100-150 gram sabunu rendeliyoruz. İstediğiniz gibi bir sabun tercih edebilirsiniz ben ilk yaptığımı zeytinyağlı doğal sabunda yaptım o bize pek iç açıcı gelmedi :)) daha sonra ki yaptıklarımı bildiğimiz kalıp sabundan yaptım. Rendelediğiniz sabuna üzerini kapatacak kadar su koyup eriyene kadar bekletiyoruz. Eriyen sabunun içine bir miktar daha su koyuyoruz. Ben kolay olsun diye blendır dan çektim. İçine 2 yemekkaşığı zeytinyağ, 2 yemek kaşığı limon suyu, 1 kaşık aromatik yağ koyuyoruz . Ben daha önce yaptıklarımda menekşe yağı ve limon yağı kullandım ama siz gül, kayısı v.s kullanabilirsiniz tekrar blendırdan geçiriyoruz kıvamını kullandığımız sıvı sabun gibi ayarlıyoruz. Hazırladığımız karışımı süzgeçten geçirip, pompalı bir şişeye koyuyoruz. İlerleyen günlerde sabunda koyulaşma olursa sulandırıyoruz. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder