Bumerang - Yazarkafe

28 Aralık 2018 Cuma

HASANPAŞA KÖFTESİ TARİFİ


بِسْــــــــــــــــــــــمِ اﷲِارَّحْمَنِ ارَّحِيم 
Bismillahirrahmanirrahim...
Bugün sizlerle yemeğe konuğunuz olduğunda kolayca yapabileceğiniz  sunumu çok şık servisi zahmetsiz Hasan Paşa Köfte tarifi paylaşacağım.

KÖFTE HARCI MALZEMESİ
  • Yarım kilo kıyma
  • 1 su bardağı bayat ekmek içi
  • 1 adet kuru soğan
  • 1 diş sarımsak
  • 1 adet yumurta
  • kimyon, karabiber, tuz
PÜRE MALZEMESİ
  • 3 tane orta boy haşlanmış patates
  • 1,5 çay bardağı süt
  • 2 yemek kaşığı tereyağ
  • tuz
DOMATES SOSU
  • 1 yemek kaşığı salça
  • 3-4 yemek kaşığı domates püresi
  • Sıvı yağ
YAPILIŞI



Kıymayı, soğanı, ekmek içi, yumurta, kimyon, karabiber ve tuzu koyup yoğuruyoruz.
Köfte harcınmızdan yumurta büyüklüğünde parçalar kopartıp çanak şekli verip yağlı kağıt serdiğimiz fının tepsimize yerleştiriyoruz köftelerimiz pişince küçüleceği için bunu göz önünde alarak köfte çanaklaımızı büyük yapmanızı öneririm.
200 derece fırında köftelerimizi pişiriyoruz köfteler çok küçüldüğü için ben piştikten sonra yuvarlak küçük bir borcama aktardım.







Köftelerimiz pişerken ben püre için patatesleri haşladım suyunu süzüp  henüz sıcakken içine tereyağını ve sütü ekleyip patates eziciyle püre olana kadar eziyoruz. Ben pasta şekillendirici aparat kullandım bu aparatın içine  püremizi koyuyoruz. 










Köfte çanaklarımızın ortasına birer parça kaşar peyniri yerleştiriyoruz.

Köftelerin içlerini püre ile dolduruyoruz ben krema sıkıcıyla gördüğünüz gibi şekilli, bir şekilde dolduruyoruz.

Bir kase içinde salça, domates püresi su,tuz ve yağı karıştırıp tepsimize köftelerimizin kenarından döküp fırınımızı tekrar fırına yerleştiriyoruz.
köftelerimiz bir süre sosun içinde pişirerek servis yapana kadar fırında bekletiyoruz.
Eğer önceden yaptıysanız köfterinizi servis yapmadan bir on dakika önce fırına sürerseniz servis yaparken size kolaylık olacaktır. Ayrıca yanında pilavla servisiniz harika bir lezzet bileşeni olacaktır.


Afiyet şeker olsun ...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder