Bumerang - Yazarkafe

29 Haziran 2018 Cuma

HOW TO MAKE TURKİSH PASTA, YOGURT SOUP, YOĞURTLU ERİŞTE ÇORBASI ...

بِسْــــــــــــــــــــــمِ اﷲِارَّحْمَنِ ارَّحِيم 
Bismillahirrahmanirrahim.....
 


Erişteyi zaten çok severim birde çorbası olunca asla dayanamam.  Şimdi sürekli yaptığım, tarifi tadına bakanlar tarafından mutlaka istenen bir tabak değil ikinci ve üçüncü tabaklarını yedikleri yoğurtlu erişte çorbasının tarifini vereceğim. Birde ekşi yoğurtla yapınca tadından yenmez :) ....
Erişteyi genelde kendim kesmeye çalışıyorum arada elimle kesiyorum eğer çok yapacaksam makinadan faydalanıyorum. Kesmesini bir şekilde hallediyorum ama o sert hamuru yoğurmak oldukça zor  en son yaptığımda  Emre vardı  ''tak evladım eldivenleri yoğur dedim ''  oda  yoğurdu sağolsun,  malum gıda bölümünde okuyor alışsın yavaş yavaş. 



MALZEMELER

  • 1 tas erişte
  • 1 kase yoğurt
  • 1 yumurta
  • 1 yemek kaşığı un 
  • Soğan
  • Yağ,kekik,nane

YAPILIŞI 

Erişteleri bol suda haşlayoruz.


Yoğurt,yumurta ve unu karıştırarak kesilmemesi için kaynayan eriştelerin suyundan bir kepçede ekleyip çorbanın terbiyesini hazırlıyoruz.



Terbiyeyi ocaktaki kaynayan erişteye ekliyoruz kıvamına bakıp eğer gerekirse içine sıcak su takviyesi yapıyoruz. 







Diğer tarafta yağın içine çok ufak doğradığımız soğanları ekleyip kavuruyoruz içine nane ve bol miktarda kekik ekleyip bir süre kavurduktan sonra kaynayan çorbanın üstüne döküyoruz.

En son tuzunu da ekleyip altını kapatıyoruz. Çorbamız  yemeğe hazır, mevlam ağzınızın  tadını sofranızda misafirlerinizi eksik etmesin....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder