Bumerang - Yazarkafe

4 Temmuz 2018 Çarşamba

HOW TO MAKE HAME MADE PASTA...EV ERİŞTESİ ve ÇORBALIK YAPIMI, KESİMİ

بِسْــــــــــــــــــــــمِ اﷲِارَّحْمَنِ ارَّحِيم 
Bismillahirrahmanirrahim.....
 







Anadolumuzun hemen hemen her yerinde yapılan erişteyi bizde sofralarımızdan eksik etmeyiz. Erişteyi sadece haşlayarak yaptığım gibi çorbalara özellikle mercimek yemeğine ayrı bir lezzet katıyor.Çok miktarda tükettiğim için geçenlerde bir baktım bitmiş sıvadım kolları ve yoğurtdum hamuru bir gece beklese daha iyi olur ama ben hemen kesmek istediğim için hamuru açtım ve kestim.Çok yapacaksam makinede kesiyorum ama şimdi az hamur olduğu için elimde kestim.


Daha lezzetli ve besleyici olması için süt ve bol miktarda yumurtalı yapıyorum yumurtalı olduğu için haşlarken de yapışmıyor.








HAMUR MALZEMELERİ 

  • 3 yumurta 
  • 2 su bardağı süt 
  • tuz 
  • Aldığı kadar un 

YAPILISI 




Sıvı malzemeleri bir yoğurma kabına alıp karıştırıyoruz ve içine yavaş yavaş ununu ilave edip kulak memesinden daha sert bir hamur yoğuruyoruz. Bu hamuru buzluk poşetine koyup mümkünse 1 gece bekletirseniz daha kolay açılan özleşen bir hamur olur. 











Hamuru 4 tane beze yaptım.





Bezeleri teker teker fazla olmayacak şekilde açıp, Kuruması için serin.








Hafif kuruttuğumuz yufkalarımızı İlk açtığınız yufkadan başlayarak kesmeye başlıyoruz. 

Yufkayı eşit şekilde şeritlere bölün. Ben kesme aparatı kullandım .





Bu şeritleri  kare ve üçgen şeklinde kestim . 







Yufkaların hepsini bu şekilde kesip güneş gören bir yerde kurutuyoruz. 








Kesme şekli size kalmış ben çorbalık yapacağım için küçük kareler ve üçgen şeklinde kestim isterseniz kibrit şeklinde uzunda kesebilirsiniz. 









Eriştelerimiz afiyetle yemeğe hazır.  Allah ağzınızın tadını ve sofranızdan misafiri eksik etmesin....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder