Bumerang - Yazarkafe

17 Ocak 2018 Çarşamba

KAHVALTILIK KURU DOMATES YAPTIM....SUN DRİED TOMATOES İN OLİVE OİL RECİPE,

بِسْــــــــــــــــــــــمِ اﷲِارَّحْمَنِ ارَّحِيم 
                      Bismillahirrahmanirrahim......

Merhaba blok arkadaşlarım bugün size yazları tazecik yediğimiz domateslerin kurutulmuşundan yaptığım kahvaltılık tarifini vereceğim. Sabah kahvaltı sofralarınızda güzel bir çeşit olacak. 
Ben kuru domatesleri Bozcaada gezimizde almıştım, tarifte kullandığım kekik Gökçeada'dan,  zeytin yağımızda Ayvalık'tan. 

Ben daha önce mutfağımda kuru domates kullanmıyordum ama çevremdeki arkadaşlarımdan pek bir methini duydum, bir deneyim dedim ve ilk bu  tarifi denedim . Oldukça lezzetli ve damak zevkimize uygun bir tat. Özellikle  domates bulamadığımız kış aylarında bir güzel alternatif. Kavonoz bitince anca fotoğraf çekme fırsatı bulabildim :)


Çok şifalı olan, kuru domateste bulunan likopen E vitamininden on kat daha güçlü bir antioksidanmış. Ayrıca kuru domateste bulunan likopen zeytinyağı ile birleşince emilimi çok daha yüksek oluyormuş.

MALZEMELER
  • Kuru domates,
  • zeytinyağı,
  • Sarımsak,
  • Kekik veya biberiye
YAPILIŞI









Kuru domateslerimizi sıcak suda bir on dakika yumuşayıncaya kadar bekletiyoruz. Süzüp hiç suyu kalmayacak şekilde havlu kağıtın üzerine alıp kuruluyoruz. 
Kuruladığımız domatesleri birkaç parçaya ayırıp, cam bir kavanoza, bir sıra domates, bir sıra sarımsak ve kekik olmak üzere domateslerimiz bitene kadar dizip üzerini kapatacak kadar zeytinyağı ilave ediyoruz.
Kavanozun ağzı kapalı bir iki gün bekleyip tüketebilirisiniz.  
Bu şekilde buz dolabında domateslerimizi istediğimiz kadar saklayıp istediğimiz zaman kahvaltı sofralarımızı renklendirebilirsiniz. Afiyetle.....


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder