Bumerang - Yazarkafe

26 Eylül 2016 Pazartesi

KOKULU LAZ ÜZÜMÜNDEN KONSERVE YAPTIM.....


بِسْــــــــــــــــــــــمِ اﷲِارَّحْمَنِ ارَّحِيم 

Bismillahirrahmanirrahim......




Bu senede asmamızın üzümünü  hasat etmek nasip oldu ... Senelerce sadece üzümünü yemiştik  geçen sene ilk defe suyunu sıkıp  meşhur bir karadeniz tatlısı olan  pepeçura tatlısını yapmıştım kalan suyu derin dondurucu muhafaza etmiş ara ara bu tatlıdan yaptım... Bu senede tekrar  suyunu sıkmak niyetindeydim ama çevremdem suyunu sıkmak yerine kaynatıp konservesini yaptıklarını öğrendim ve bende konserve yapmaya niyetlenip kollarımı sıvadım.




Öncelikle üzümleri  güzelce ayıklayıp sadece tanelerini alıp yıkıyoruz. Üzüm tanelerini büyük  bir tencereye  alıp  içine bir bardak kadar su ekleyip ( benimki yaklaşık beş kilo kadar tane üzümdü ) kaynamaya bırakıyoruz üzümler kaynadıkça suyunu salıyor rondodan çekip kevgirden geçirip süzdüğümüz üzüm sularını tekrar bir kaynatıp kavanozlara henüz sıcakken doldurup kapaklarını sıkıca kapatıp ters vaziyette  sişeleri bekletiyoruz.


 Ertesi gün şişelerin kapakları düz se tuttu demekmiş eğer şişenin kapakları yukarı doğru şişmişse kapak atmış demek ve bu kavonozu  hemen tüketiyoruz. Benin kilerin hepsi tuttu  ama ilk defa yaptığım için riske atmak istemedin yaptığım şişeleri konserve gibi 10 dakika kaynattım .

Bu kış  yemeklerimizin yanın da  üzüm şırası ve tatlılarımız da  kullanmak üzere   konservelerimiz ve  misafirlerimiz için her daim sofralarımız hazır.
Şimdiden afiyet olsun...



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder