Bumerang - Yazarkafe

19 Nisan 2016 Salı

KUTUP AYILI GOFLET PLAKALI DOĞUM GÜNÜ PASTASI


بِسْــــــــــــــــــــــمِ اﷲِارَّحْمَنِ ارَّحِيم 

Bismillahirrahmanirrahim......



Bu sene  Maltepe sahilde ki  ilk doğum günü kutlamasını yaptık.... En büyük torunumuz olan Emre'nin doğum günü,  pastasını da ben yaptım. Neden kutup ayılı oldu  derseniz bizim Emre ayıları çok sever kız kardeşi şevval'de bu resmi beğenmiş bende  goflet plakaya bastırdım. Goflet plakayı  İstanbul Matepe  merkezde bulunan pastdizayn dan alabilir yada inernetten sipariş  edebilirsiniz. İstersenz bizim gibi bir resim beğenip yada orada bulunan bir resmi bastırabilirsiniz.



KEK MALZMELERİ

  • pandispanya Unu

KREMA MALZEMELERİ

  • 1,5 su bardağı süt
  • 1 paket vanilya
  • 2 yemek kaşığı mısır nişastası
  • 2 yemek kaşığı tereyağ
  • 4 yemek kaşığı toz şeker
  • 3 yemek kaşığı un
  • 1 adet yumurta sarısı
  • 1 paket toz krem şanti

ARA KATLARA KOYMAK İÇİN

  • Muz
  • Kivi
  • Çilek

ÜZERİ İÇİN


Goflet plaka resmi

  • Goflet plaka
  • 2 paket krem şanti
  • 2 çay bardağı süt
Ben büyük pasta yaptığım için tüm ölçüleri 2 katı yaptım sizde yaptığınız pastanın büyüklüğüne göre istediğiniz ölçüde arttırabilirsiniz.Sütün içine vanilya, nişasta, tereyağ, tozşeker, un , yumurta sarısı ekleyip pürüzsüz bir şekilde olana kadar karıştırıp ocağa koyuyoruz. Koyu muhallebi kıvamına gelene kadar pişirip ocaktan alıyoruz soğuttuğumuz muhallebi içine toz kremşantiyi ekleyip mikserler çırpıyoruz. Pastacı kremamız hazır.

Pandispan ya için hazır pandispanya ununu tercih ettim üzerindeki tarife göre yapıyorsunuz piyasada değişik markalar mevcut 3 kat kek yaptım. Eğer kendiniz yapacaksınız pandispanya tarifine burdan bakabilirsiniz.
Pandispanyaların kenarlarını bıçakla keserek düzleştirdim. 


Pastayı yapacağımız zemine ilk katını yerleştirip üzerine pastacı kreması ve tüm yüzeye muz, kivi ve çilek döşedim üzerine ince bir tabaka meyveleri örtecek kadar krema sürdüm, üzerine ikinci pandispanyayı yerleştirip aynı şekilde krema, meyveler ve tekrar krema sürüp üçüncü pandispanyayı yerleştirdim. Pastayı ince bir tabaka kremşantiyle kapladıktan sonra goflet plakayı yerleştirip Kenarları krema sıkma aparatıya krem şantiyle kaplıyoruz. Pastamızı en az dört beş saat buzdolabında bekletiyoruz. 
Bizim pastamız çok lezzetli oldu bir yiyen bir daha 
istedi..
Günden  en çok memnun kalanı yine çocuklar oldu  gün o kadar mutlu  oldular ki Emre'nin pastasının üç dört kere mumlarını yaktık,  çocuklar üflediler. Parka gittiler .Çok eğlendiler kuzular.

İyki doğdun Emre iyki varsın.Cenab-ı Allah iyki sizleri bizim evlatlarımız yaptı hepinizi çok seviyoruz....










Hiç yorum yok:

Yorum Gönder